HTML

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

adag (1) alap (17) alkohol (1) állat (2) átfogó (1) beteg (2) bicaj (1) bla (2) csirke (2) csoki (2) cukor (1) édesség (2) eszköz (2) evőeszköz (1) fizika (1) fokhagyma (1) főtt (1) friend (2) friss (1) fűszer (1) guest (1) hagyma (2) hal (2) hmmm (1) hülye (6) hús (7) hűtő (2) karamell (1) kenyér (1) kereső (1) kés (1) kezdő (2) konyha (5) konzerv (1) krumpli (3) lejárat (3) lekvár (2) liszt (1) máj (1) mák (1) mártás (1) mennyi (1) nyelvesz (1) off (3) olaj (1) paprika (1) penesz (1) prakikta (1) praktika (4) rántás (1) rántott (1) reader (6) recept (1) request (1) rizs (1) romlott (2) ruha (1) sajt (3) savanyúság (1) sertés (1) spec (1) spenót (1) süti (5) sütő (3) szavatosság (2) szesz (2) tárolás (1) tej (2) tészta (1) tojás (5) torma (1) trükk (2) tűzhely (1) újra (1) vaj (1) vendégség (1) vitamin (1) víz (2) zene (1) zöld (1) zöldség (4) zsír (2) zsiradék (3) Címkefelhő

Miezkiez

Napi kínzó kérdés gasztro témakörben

Okosok

2009.10.05. 06:47 gasztrogyerek

Readers's Request 4. - Molytalanítás?

Címkék: konyha állat

Újabb olvasói kérdés (hello aa!), közben a fiúknál is felmerült, sőt lehet, hogy a saját konyhámban is láttam egyet, tehát

Az élelmiszermolyt hogy tüntetem el, hogy színét se lássam többet?


Mindent kidobok és elmosok? Venni kell valami vegyszert hozzá? Vagy csak cigit is kell tartani a szekrényben/kamrában?

Segítsetek!

A konyhai moly lehet, másképp néz ki, de ez teljesen oké képnek innen: http://users.skynet.be/verzamelen/Nachtvlinder-2.jpg

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrogyerek.blog.hu/api/trackback/id/tr31890087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_105621 2009.10.05. 07:20:08

Mi leütjük őket összecsavart újsággal, kidobjuk a fertőzött élelmiszert, aztán várunk. Ha újra feltűnnek, ismétlés. Azt a részét sajnos semmiképpen nem tudod kikerülni, hogy végig kell nézned minden nyitott zacskót (főként a szénhidrát-tartalmúakat, rizs, liszt, korpa, müzli), nincsenek-e benne lakók. Ha esetleg nem látsz benne senkit, de összecsomósodott a matéria meg pókhálódarabkákhoz hasonló kis izék vannak benne, akkor is ki kell dobni.

Gourmandlizard · http://melindagl.blogspot.com 2009.10.05. 08:53:47

Sajnos nem lehet megúszni végig kell nézni minden élelmiszert, ugy ahogyan csipkepitty is írja. A cigaretta helyett naftalint szoktam tenni a szekrényekbe, azt nem szeretik a molyok. Én is ezzel a problémával küzdok, ded tegnap már megtalltam a fészkük:)

Vica · http://www.gumimacik.blogspot.com/ 2009.10.05. 09:44:35

Nálam a melóhelyre költöztek be még tavaly az idei naptárakkal, azt hittem sosem fogynak el, de a masszív levendula kúra bejött. Otthon most legutóbb zsizsiket találtam a rizsben, de másban nem szerencsére, azért megelőzésnek a konyha és kamraszekrényben van levendula:) Az illata sem rossz.

mandy · http://kellegyrecept.blogspot.com 2009.10.05. 10:37:31

Mindent végignézni, kidobni, ami fertőzésgyanús, összefogdosni a molyokat és nagytakarítás, fertőtlenítés. A levendula is jó ötlet :)

bombadil toma 2009.10.05. 12:47:55

én minden lisztfélét, darát stb... nagy csatos üvegekben tartok a polcon. a kibontatlan zacskókat meg miután hazaviszem, fólihegesztővel becsomagolom, úgy teszem a kamrába. így tíz éve nem láttam molyt/zsizsiket:)

piszke · http://www.piszke.blogspot.com 2009.10.05. 16:57:28

Ragasztós szexferomon csapda (csak fiú molyoknak)Bábolna bio termék, minden nagyobb multiban, háztarási boltban van. Csapkodás. ( A csajokat - napnyugta fele rajzanak, akkor kell figyelni.)Ami nyitva volt, azt kidobni. Sót is!! Találtam belül a doboz mélyén Kotányiban bábot... Mindent letörölgetni ecetes vízzel, egy morzsa se maradjon. Falsarkokat, szekrénysarkokat, réseket a bútoron résszívóval kiporszívózni. Soha többet semmit nyitva hagyni. Nálam ipari mennyiségű tápszeres fém doboz sorakozik a kamrában, minden abba kerül. (ikrek a családban :)) Ha ez sem használ, akkor esetleg le kell fagyasztani a lakást télen. Azt nem bírják. Néha amit hazahozok (- mert tuti hogy akár egy liszteszacskó külsején is van pete-) bedobom egy körre a mikróba, de azután elgondolkozom, hogy lehet ez meg nekünk nem túl jó. Dió, aszalt cuccok biztos fertőzöttek, azt legjobb a fagyasztóban tárolni és onnan kiveszegetni, amennyi kell. és sajnos nem jó nagyobb készleteket felhalmozni semmiből, amivel meg lehetne úszni az ide-oda rohangálás egy részét, mert a készleteket azt imádják - vö. készletmoly.

Cat 2009.10.05. 23:23:02

Annyira jó, hogy megtaláltam ezt az bejegyzést, ugyanis pont most dobtuk ki a barátnőmmel a kamránk 95%-át... Vegán vagyok tehát ez lisztek és mindenféle gabonák meg hüvelyesek garmadáját jelentette... Marha pipa és szomorú vagyok :( Mindenünket nescafés üvegekben tároltuk szépen felcímkézve, amiket a barátok gyűjtöttek nekünk lelkesen (mert nescafé nálunk nincs). Gondoltam oda nem jutnak be. Hát bejutottak és villámgyorsan teret nyertek a kis szemetek. Kérdésem az lenne, hogy nagyon jól záródó átlátszó műanyag tárolódobozban érdemes tartani a dolgokat? És mit csináljak a megmaradt kis rohadékokkal? Azok a fában is megmaradnak? Dobjam ki a polcokat? Vagy elég, egy rovarölő, fertőtlenítő, levendulabeköltöztető akció....na meg az új dobozok?? Köszi

matcha 2009.10.06. 03:35:58

Én termesztettem levendulát nagyobb tételben (2ha), akkoriban a ház közelében se volt "én lepkém".

Ismeretlen_6782 2009.10.07. 09:36:57

Ezek a háromszögletűre nyitható feromonos csapdák nagyon jók ellenük. Például itt találtam ilyet http://www.kohazy.hu/?id=termekek&product=biostop_elelmiszer_molycsapda&art_id=13884&hj=1&nyelv=hun (nem akarom reklámozni egyik terméket vagy boltot sem, csak ez jött ki leghamarabb a gugliban képestül) Amíg nem tettük ki őket, nem is tűnt fel, hogy ennyi molyunk van - de két hét alatt tele lett tetemekkel. Van egyébként kajamoly meg ruhamoly elleni is - meg még ki tudja, hányféle, mi ezt a kettőt használjuk.

Altair · http://zugblog.blogspot.com 2009.10.07. 17:46:57

Sajnos már a malomban vagy a kereskedelmi egységekben, tároló raktárakban belejuthatnak (vagy beletojhatnak) a lisztmolyok az élelmi anyagba vagy a zsizsikek a száraz termékekbe. Ez ellen viszont semmiféle tárolás nem védhet meg. :o( Ki kell dobni, a szemetet pedig azonnal kivinni. És az edényeket elmosni. A mikrohullám inaktiválja a legtöbb bogarat és ahogy a mikrohullámú erőtér megszűnik a hatása is megszűnik, szóval - a tudomány jelenlegi állása szerint - nem leszünk sugárzóak meg mitudoménmilyenek tőle.

Ismeretlen_72409 2009.10.07. 18:57:27

köszönöm, hogy megkérdezted. :) mindjár elolvasom jól a kommenteket és kicsinálom őket. (bár most épp békesség van, szerencsére.)

Ismeretlen_11337 2009.10.08. 07:17:15

Csak annyit, hogy a nylon-on keresztulragjak magukat (Vagy savazzak, akarmi...). Nagyanyam zacsiba rakta a zsacsiba rakott pirosparikat, oszt megis megmolyhosodott itton egyszercsak valahogy. Apro kis lyukak voltak a zacskokon. Talany a technikajuk es az is, hogy szenzoroztak meg, hogy parika van benne. Bar az is lehet, hogy molyos volt mar a zacsiba keruleskor is...

Ismeretlen_50818 2009.10.09. 07:03:36

Takarítás, kidobás, ahogy a többiek írják, és igen, molycsapda egész évben. Nekem nagyon bejött, pedig néhány spájzlegyalulást én is megértem már.

Veronka 2009.10.09. 10:18:02

A hagyományos hűvös spájzos időkben az volt az elv, hogy az ilyesmit (liszt, dara, paprika, stb) JÓL szellőző helyen, pl vászon vagy papír zacskóban kell tárolni, és használat előtt át kell szitálni. Pedig akkoriban zsák vagy ládaszám tároltak lisztet. Érdemes vásárlás után pár napig mélyhűtőbe rakni a zacskót, azt nem élik túl. Molycsapdára én is adok egy szavazatot. Meg a kisebb mennyiségre, úgysem várható, hogy nagy helyed lenne, Polcz a-nál olvastam, hogy nyitottan elöl tartja, mert az nem szeretik a molyok. Hát.. A fémpolc is jó, könnyebb fertőtleníteni, lemosni, nem ül bele mindenféle .

bobita 2009.11.10. 21:24:18

Gasztrogyerek, hala neked es a kommenteloknek.Rmlekeztem erre a posztra, igy gyorsan idetalaltam.Ma reggel nyitom ki a tengerimalac kajajat, amit a tobbi ragcsa, chips perec franckarika mogott tartottam, csak ugy repkedtek ki belole a rohadekok.Szerintem egyszeruen benne voltak a magkeverekben.Gyanus volt nekem, hogy a konyhaban repkednek, mert sajnos az eloszobaban kellett mar irtast tartani.Sajnos semmi masban nem latom meg oket, de ez nem jelenti azt, hogy nincs minden fertozve.Azert palackos vizbe csak nem mennek be?Most azt rajtam a ragcsak helyere
süti beállítások módosítása