HTML

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

adag (1) alap (17) alkohol (1) állat (2) átfogó (1) beteg (2) bicaj (1) bla (2) csirke (2) csoki (2) cukor (1) édesség (2) eszköz (2) evőeszköz (1) fizika (1) fokhagyma (1) főtt (1) friend (2) friss (1) fűszer (1) guest (1) hagyma (2) hal (2) hmmm (1) hülye (6) hús (7) hűtő (2) karamell (1) kenyér (1) kereső (1) kés (1) kezdő (2) konyha (5) konzerv (1) krumpli (3) lejárat (3) lekvár (2) liszt (1) máj (1) mák (1) mártás (1) mennyi (1) nyelvesz (1) off (3) olaj (1) paprika (1) penesz (1) prakikta (1) praktika (4) rántás (1) rántott (1) reader (6) recept (1) request (1) rizs (1) romlott (2) ruha (1) sajt (3) savanyúság (1) sertés (1) spec (1) spenót (1) süti (5) sütő (3) szavatosság (2) szesz (2) tárolás (1) tej (2) tészta (1) tojás (5) torma (1) trükk (2) tűzhely (1) újra (1) vaj (1) vendégség (1) vitamin (1) víz (2) zene (1) zöld (1) zöldség (4) zsír (2) zsiradék (3) Címkefelhő

Miezkiez

Napi kínzó kérdés gasztro témakörben

Okosok

2009.09.15. 21:16 gasztrogyerek

Kínzó kérdés 6. - Reader's Request 2. - Főttojást?

Címkék: reader tojás

Baromira örülök, hogy egyre többen válaszoltok és kérdeztek, íme rögtön még egy request, igaz, csak indirekt volt, de még jó, hogy megtaláltam (hello Teodora!).

Mikor főtt meg a főttojás?


 

Szeretnék variációkat a kemény, lágy, illetve a fehérje-kemény-sárgája-lágy, valamint a majdnem-kemény-de-a-sárgája-kicsit - lágy kategóriákban.

 

Az a válasz nem ér, hogy veszel egy tojásfőzőt, ami kukorékol, ha kész. A megérzéses válasz szintén nem játszik.

 

A mai kérdésen belül indítok egy hülyekérdés kategóriát is:


Kell-e só a tojás főzővizébe?

 

Bocs, ez a kép annyira gusztustalan, hogy nem lehetett nem feltenni. Forrás a google-ből:http://www.vitaminsziget.com/upload/altalanos/tojas2.jpg

Hülye kérdéshez pedig ronda kérdőjel innen: http://kornytud.elte.hu/files/kerdojel_01.jpg 

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrogyerek.blog.hu/api/trackback/id/tr81890068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

piszke · http://www.piszke.blogspot.com 2009.09.15. 22:47:33

Lágytojás: Lobogó víz, tojás(ok) bele, 4 perc. Ezután forró víz leönt és hideg folyó víz. (Hogy a tetejéről, ahol megkezdjük, normálisan lejöjjön a héja.) Tojástartó pohár kizárva, nálunk a lágytojás a héjából kikapargatva kis tálkában végzi, illetve nem ott végzi, hanem megesszük... Ezt a 4perces lágytojás dolgot értik mindenütt tapasztalataim szerint, pl. ha szállodában kérsz reggelire, akkor is működik. Persze ha egyszerre 100 tojást főz valaki egy kislábasban, akkor a víz behűl, és dőlnek az időeredmények. Keménytojás:Lobogó víz és 10 perc, majd hidegvizes fürdő a héj eredményes leszedése érdekébe. Ez állítólag túl sok, de még sose próbáltam ki, hogy hidegvízben feltenni, felforralástól plusz egy perc, majd 10 perc álldogálás még a vízben, gáz meg elzárva. Állítólag így lesz tökéletes. De majd tudósítok. Kettő között: 6 perces tojás Só a vízbe??? Minek? Sose hallottam.

Ismeretlen_37621 2009.09.15. 22:55:17

sőt, inkább az a kérdés, hogy "honnét lehet tudni, hogy mikor" :)

Ismeretlen_72409 2009.09.15. 23:53:54

ne felejtsétek el azt sem, hogy nem mindegy szobahőmérsékletű-e a tojás vagy a hűtőből vettétek ki. én kicsit "taknyosabban" (bocs) szeretm, úgyhogy nálam a szobahőmérsékletű tojás megy forrásban lévő vízbe 3 percre. a sós dologról hallottam már, de szerintem is hülyeség, nem hiszem, hogy a tojás héja átengedné.

Ismeretlen_72409 2009.09.15. 23:54:43

ja, főttojásról volt szó. azt 10 percig szoktam.

vidak 2009.09.16. 03:08:51

Én forrásban levő vízbe szoktam betenni óvatosan, kanállal, hogy ne repedjen meg a héja. Lágytojáshoz "hivatalosan" 4, keményhez 10 percet mondanak, én 7-8 percnél szoktam kivenni, úgy a sárgája belül szép színű, kicsit folyós marad. A sós víztől elvileg könnyebb leszedni a héját... Mivel nem nagyon lehet belelátni a tojásba, a "honnét lehet tudni mikor" kérdést csak órával lehet összehozni - esetleg egy ilyennel: http://www.chemonet.hu/hun/teazo/uj/tojas.html (oldal közepén) ;)

andi 2009.09.16. 10:23:08

a só nem azért van, hogy a tojást ízesítse, hanem azért, hogy ha megreped a tojáshéj, akkor sem folyik ki a belseje. nem hülyeség, működik. egyébként nekem lágytojás = max 3 perc, a kemény pedig tényleg úgy a legjobb, ha forrás után 1 perccel elzárod és 10 percig lefedve állni hagyod, utána öblíted le hideg vízzel. a kívül kemény-belül lágy változat nálam 5 percig készül.

Ismeretlen_30290 2009.09.16. 10:50:42

Jó,hogy feltetted ezt a kérdést, hátha kijön belőle valami használható. Én azt szeretném,hogy a fehérje teljesen kemény, a sárgája lágy legyen, de ez inkább vakszerencse dolga, vagy még inkább lehetetlenség. Még a tojásfőző is úgy főzi a lágytojást, hogy maradnak a fehérjében nyúlós részek. Még a legbizalomgerjesztőbbek azok a módszerek, amik a meleg vízben való állást javasolják, de azzal is kísérletezni kellene, és a tojás méretének megváltozása esetleg romba döntheti a szépen kidolgozott elméletet. Legutóbb nekem ez tetszett a legjobban, bár ez is keménytojásra vonatkozik: http://elise.com/recipes/archives/005251how_to_make_perfect_hard_boiled_eggs.php

Ismeretlen_77033 2009.09.16. 11:42:00

Nálam 8-9 perc a kemény tojás. Amikor még nem egészen kemény a sárgája. Lágy az 4,5 . :) Hűtőhideg tojással dolgozom, sótlan vízben. Az idő lejárta után azonnal hideg vízzel felöntöm az edényt és 1-2 percig hagyom benne állni a tojásokat.

Ismeretlen_37621 2009.09.16. 11:49:36

dejó ott meg ezt találtam, jókat írnak róla: http://www.amazon.com/Norpro-Egg-Rite-Timer/dp/B00004UE75

Ismeretlen_72409 2009.09.16. 15:45:20

közben én is utánajártam a sós dolognak, és igen, azért van, hogy ha megrepedne a tojás héja, ne folyjon ki a belseje. ma csináltam lágytojást, annyira megkívántam. :) ez egyiket pont három percnél vettem ki, nekem tökéletes lett, a sárgája folyós, a fehérje megkeményedett, de nem teljesen. a másikat 20-30 másodperccel később, és annál már a sárgája is kezdett keményedni. azt nem szeretem.

Ismeretlen_135972 2009.09.29. 11:23:03

6,5 perc és kell bele só. mi csak ilyet eszünk, reggel. főtthöz is köll a só, akkor 10 perc. de a tojást előtte kivenni, mert különben repedés van. a főtthöz több sót rakok. akkor könnyebben jön le a héja is, de ez mintha öreg-fiatal tojásnál is változna, de ebben nem vagyok teljesen biztos.

fikusz 2009.09.29. 16:11:09

a minap én is olvastam erről: "Lágytojást, illetve nyers tojásos ételeket a lehető legfrissebb tojásból készítsünk, másra azonban tökéletesen felhasználható hetek múltán is." (www.noilapozo.hu) amúgy a sós vizes módszert használom, bár eddig úgy tudtam, a könnyebb hámozásban segít. most már tudom, hogy nem abban, és a hámozás a tojás "állottságától" (is) függ. nálam keménytojás 10 perc + hideg víz. lágytojást mindig túlfőzöm, de most már tudom, hogy fél perc is számít - köszi, aa! múltkor így csináltam isteni majdnem-kemény-de-a-sárgája-kicsit-lágy tojást :) anyukámtól még azt is tanultam, hogy érdemes a tojás tompább végét kiszúrni (van erre külön kis herkentyűje, de egy erősebb tű is megteszi), és akkor nem reped meg.
süti beállítások módosítása